Je pakket wordt binnen 1-2 werkdagen verzonden.
Tijdens uitverkoop en acties kan de levertijd langer zijn. Dit staat in dat geval aangegeven op de orderbevestiging die je na het afronden van de bestelling per e-mail ontvangt.
Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden van House of Kids.
BESTELLING
-
BESTELLING - Svar
Kan ik een product toevoegen aan een bestaande bestelling?
We kunnen alleen de betaling heffen voor het bedrag dat je hebt goedgekeurd toen je de betaling voor je bestelling uitvoerde.
Het is daarom helaas niet mogelijk om extra artikelen toe te voegen. Voor een nieuw artikel kun je een nieuwe bestelling plaatsen.
Als je contact met ons opneemt vóórdat de eerste bestelling is verzonden, kunnen wij mogelijk nog artikelen in dezelfde bestelling toevoegen wanneer de bestelling nog niet is verpakt.Kunnen producten worden nabesteld als er een maat ontbreekt?
Als uitgangspunt zijn onze leveranciers niet voorraadhoudend.
Twijfel je over de maat voor een bepaald product, neem dan gerust contact met ons op.
LEVERING
-
LEVERING - Svar
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Je artikelen worden doorgaans binnen 1-3 werkdagen na je bestelling bezorgd.
We prioriteren het verzenden van alle bestellingen die voor 12:00 uur zijn geplaatst.
Dit is onder voorbehoud van de sale-periodes, of wanneer het product niet direct leverbaar is.Ik heb mijn bestelling niet ontvangen?
Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een e-mail met een track & trace code. Hiermee kun je zien waar je pakket zich bevindt. Als je geen track & trace code hebt ontvangen, neem dan contact op met het gekozen pakketpunt en informeer of je pakket daar klaarligt. Het gebeurt helaas niet altijd dat de bezorgdienst informatie afgeeft wanneer het pakket kan worden afgehaald. Mocht bovenstaande geen resultaat opleveren, contacteer ons dan als volgende stap.Wat moet ik doen als er producten ontbreken?
Alle bestellingen worden dubbel gecontroleerd voordat ze worden verzonden.
Mocht er toch iets ontbreken, neem dan direct contact met ons op.Kan ik goederen in het buitenland laten bezorgen?
Wij verzenden naar Duitsland, Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, België, Polen, Spanje, Groot-Brittannië, Finland, Ierland, Italië, Luxemburg, Zweden, Dubai, Qatar, Bulgarije, Estland, Griekenland, Kroatië, Letland, Portugal, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Tsjechië, Turkije, Oekraïne, Hongarije, Cyprus, Malta, Zwitserland, Noorwegen, China, Japan, Groenland, Faeröer, IJsland, Rusland, Verenigde Staten, Australië.
Kan ik belastingvrij handelen vanuit een land dat geen lid is van de EU?
Ja, dat kan.
Wanneer je je adres invoert, registreert de winkel automatisch in welk land je de goederen wilt laten bezorgen.
Als het een niet-EU-land is, kun je zien dat de btw €0 is.
Er kunnen btw en invoerkosten worden geheven in het land waarnaar je de goederen laat verzenden. Dit gebeurt tijdens de inklaring van je goederen.
Neem voor meer informatie hieromtrent contact op met je plaatselijke douanekantoor. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om de inklaringsregels in jouw land te kennen.
House of Kids is niet verantwoordelijk voor btw en invoerkosten in het buitenland.Ik wil mijn pakket in een niet-eu-land laten afleveren. Kun je het als een cadeau verpakken zodat ik inklaring vermijd?
Wij sturen je bestelling altijd met plezier als een cadeau toe. Dit is echter geen garantie dat je de invoerkosten in het land van levering vermijdt. House of Kids neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor btw en invoerkosten in het buitenland.Kan ik btw-vrij winkelen vanuit een land buiten de EU en de producten laten bezorgen in Nederland?
Nee, dat is niet mogelijk. Het is in Nederland niet legaal om btw-vrije goederen te leveren.
Ben je bijvoorbeeld op vakantie in Nederland, dan kun je alternatief je goederen op de normale manier kopen. Als je dan naar huis gaat, kun je je factuur laten afstempelen en deze per post naar ons opsturen. Wij storten de btw dan terug op je rekening.
VERZENDING
-
VERZENDING - Svar
Kan ik mijn bestelling gratis laten verzenden?
Bestellingen met een aankoopwaarde vanaf €75 worden gratis naar postpunten in Nederland verzonden.
Kan ik mijn pakket volgen?
Wij versturen alle pakketten verzekerd en je loopt dus geen risico zelf wanneer jouw pakket kwijtraakt. Je gehele pakket is verzekerd via DHL of GLS.
Zodra je pakket wordt verzonden, ontvang je een e-mail met een track en trace link. Hiermee kun je de locatie van het pakket volgen.
Wat zijn de verzendkosten?
Bekijk hier de verzendkosten.
BETALING
-
BETALING - Svar
Hoe wordt een creditcardbetaling verwerkt?
In het betalingsgedeelte van de shop voer je je betaalgegevens in.
Deze informatie wordt verzonden via een beveiligde en gecodeerde verbinding. Wij hebben zelf geen toegang tot deze informatie en kunnen niet meer heffen dan het bedrag dat jij hebt goedgekeurd. We kunnen het bedrag uitsluitend één keer heffen. Het bedrag wordt verwerkt op de dag dat je bestelling is verzonden.Zijn jullie betrouwbaar als webshop?
House of Kids opende haar webshop in het najaar van 2005 en heeft tot dusver vele duizenden tevreden klanten bediend, die steeds weer terugkomen.
SALE
-
SALE - Svar
Ik heb artikelen gekocht – en nu zijn ze in de aanbieding of in de sale. Kan ik het verschil terugbetaald krijgen?
Nee, dat is niet mogelijk. Soms moet het mogelijk zijn om een aanbieding of een sale te starten. Je kunt je goederen natuurlijk altijd retourneren.Wanneer begint de sale?
Wij houden twee jaar een grote sale – meestal in januari en juni.
Wij bepalen van tevoren geen precieze startdatum.Ben ik er zeker van dat ik mijn sale-producten krijg?
Een artikel in je winkelwagen is pas definitief van jou als het bedrag van je rekening is afgeschreven.
Als uitgangspunt hebben we alle artikelen op voorraad, dit onder voorbehoud van eventuele uitverkochte maten, wat een zeldzame keer kan voorkomen.
Mocht dit gebeuren, wordt er contact met je opgenomen.Er is een product verdwenen uit mijn winkelwagen?
Een artikel is pas definitief deel van jouw bestelling als je de betaling hebt afgerond.
Tot die tijd zijn anderen vrij om alle artikelen in de webshop te kopen. Indien je snel wilt handelen tijdens de sale, kun je twee bestellingen plaatsen en direct erna vragen deze samen te laten verzenden.
RETOURNEREN
-
RETOURNEREN - Svar
Hoe lang bedraagt de retourtermijn?
Je hebt 30 dagen retourrecht vanaf de dag dat je je producten ontvangt.Krijg ik mijn geld terug bij geretourneerde artikelen?
Ja, je krijgt altijd je geld terug voor de items die je terugstuurt.
Dit geldt echter niet voor op maat gemaakte producten, zoals producten met je naam erop.
Kan ik ruilen voor een andere maat of model?
Als je wilt ruilen voor een nieuwe maat of andere producten, ga dan naar de webshop en plaats een nieuwe bestelling. Hierdoor ben je verzekerd van een snelle levering en correcte factuur.
De producten die je niet wilt houden stuur je naar ons terug en binnen enkele werkdagen na ontvangst ontvang je dan het retourbedrag terug.
In het pakket vind je een gefrankeerd retouretiket waarmee je eenvoudig kunt retourneren. Wanneer je ervoor kiest om het label te gebruiken, wordt er €7,50 in mindering gebracht op het terug te ontvangen bedrag.Eenvoudig retourneren – wat betekent dat?
Je bestelling bevat een voorbedrukt en gefrankeerd retouretiket bij ontvangst. Je kunt dit aan de buitenkant van je pakket plakken en hoeft vervolgens het pakket alleen nog af te geven bij de bezorgdienst waar je het pakket van hebt ontvangen.
Wanneer we je retourpakket hebben verwerkt, wordt er €7,50 in mindering gebracht op het bedrag dat je van ons terugkrijgt.
Het voordeel voor jou is dat deze manier goedkoper is om een pakket (met tracking) retour te sturen.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om, op eigen risico, zelf te retourneren zoals jij dat wilt.
Waar vind ik mijn retourlabel?
Je retourlabel is voorgedrukt op de achterkant van de factuur die je bij je bestelling hebt ontvangen. Hierop lees je ook hoe je de items retourneert.
KLACHTEN
-
KLACHTEN - Svar
Ik heb een klacht over een item - wat moet ik doen?
Ondanks onze zorgvuldigheid kan het helaas voorkomen dat er een fout of defect is aan een product.
Wij zullen er alles aan doen om de klacht te behandelen. Als consument heb je 2 jaar reclameringsrecht voor het indienen van een klacht. Als uitgangspunt zal het artikel, indien mogelijk, worden gerepareerd. Indien het artikel niet gerepareerd kan worden, wordt het omgeruild voor een ander artikel in een soortgelijke maat of model. Als ook dit niet mogelijk blijkt, krijg je ofwel een korting op de prijs aangeboden of ontvang je een creditnota. Dit vereist uiteraard dat de klacht terecht is en dat er geen gebreken zijn ontstaan als gevolg van onjuist gebruik van het product of ander schadelijk gedrag dat tot het gebrek heeft geleid. Houd er rekening mee dat kralen, glitters, sierstiksels en andere versieringen met zorg moeten worden behandeld tijdens het gebruik en wassen. Houd er ook rekening mee dat kleding en schoenen gebruiksvoorwerpen zijn en daarom bij normaal gebruik gemakkelijk te beschadigen zijn. Dit valt niet onder het reclamatie- en klachtenrecht.Je kunt binnen een redelijke termijn nadat je het defect hebt ontdekt een klacht indienen. Als je binnen 2 maanden klaagt, wordt de klacht altijd als tijdig beschouwd. We vergoeden redelijke verzendkosten die je mogelijk hebt gehad in verband met het retourneren van het artikel wanneer de klacht gerechtvaardigd is.
Voor het indienen van klachten dien je direct schriftelijk of telefonisch contact op te nemen met House of Kids.
VERKEERDE LEVERING
-
VERKEERDE LEVERING - Svar
Ik heb een verkeerd product gekregen, wat moet ik doen?
In de regel worden alle zendingen twee keer gecontroleerd voordat ze ons magazijn verlaten.
Als we toch een fout hebben gemaakt, spijt dit ons natuurlijk voor het ongemak.
Neem direct contact met ons op, dan sturen wij je het juiste artikel toe met een gefrankeerd retourlabel. Dit maakt het gemakkelijk en gratis om het artikel om te ruilen.
VEILIG WINKELEN
-
VEILIG WINKELEN - Svar
Kan ik veilig bij jullie winkelen?
Het DIBS’s betaalsysteem dat we bij House of Kids gebruiken voldoet aan alle gestelde veiligheidseisen en is goedgekeurd en gecertificeerd door PBS. Alle communicatie tussen het betalingssysteem en de kaarthouder vindt plaats via een gecodeerde SSL-verbinding.Dit zorgt ervoor dat onbevoegden de gegevens die worden uitgewisseld niet kunnen zien. De gegevens die tussen het betalingssysteem en de betalingsserver worden verzonden zijn gecodeerd.
De webshop heeft bij het betalen geen toegang tot het door jou opgegeven rekening/kaartnummer en heeft de mogelijkheid om het ingevoerde bedrag - of minder – uitsluitend één keer op te nemen. Je ingevoerde rekening/kaartnummer wordt nergens opgeslagen na de transactie.
NIEUWSBRIEF
-
NIEUWSBRIEF - Svar
Ik wil me graag aanmelden voor jullie nieuwsbrief – hoe doe ik dat?
Je kunt je aanmelden voor onze My House-nieuwsbrief door hier te klikken.Ik wil me graag afmelden voor jullie nieuwsbrief - hoe doe ik dat?
Je kunt je direct zelf afmelden onderaan onze nieuwsbrief die je per e-mail ontvangt.
INPAKKEN
-
INPAKKEN - Svar
Ik wil graag iets laten versturen als cadeau – pakken jullie het in?
Ja, wij pakken het graag voor je in. Kies in dat geval voor de optie ‘inpakken’ in de check-out.
Schrijf jouw persoonlijke boodschap in het opmerkingenveld wanneer je naar de betaling gaat indien je graag een eigen boodschap aan je cadeau ziet toegevoegd.
De factuur wordt per e-mail verzonden en wordt niet in het pakket meegeleverd. Je kunt het pakket dus rechtstreeks naar de ontvanger sturen.